Preambule/voorwoord - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ton Daans - WaarBenJij.nu Preambule/voorwoord - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Ton Daans - WaarBenJij.nu

Preambule/voorwoord

Door: Ton Daans

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Maart 2017 | Nederland, Eindhoven

Vandaag, 28 maart 2017. Nog 4 nachten en dan begint MIJN CAMINO, mijn tocht naar Santiago de Compostela. Van huis uit in Eindhoven naar de stad in noord west Spanje. Ik ga alleen op stap, vandaar dat Lia de titel van het dagboek een toepasselijke naam heeft meegegeven: Tony sjokt alone, nie? De leestekens en spaties mogen echter niet in de naam worden opgenomen. Vandaar, "Tonysjoktalonenie".
Ik zal proberen met enige regelmaat het dagboek bij te houden. Maar beloven doe ik niets. Ik ga zonder agenda op stap. Alleen de datum van de start ligt vast. Komende zaterdag. Verder niets. Mijn CAMINO is als een "tabula rasa", een onbeschreven blad.
Op zaterdag 1 april begint mijn Camino. De eindbestemming ligt 2500 wandelkilometers verder. Maar in wezen is het doel van de reis de weg daarnaar toe, de WEG, de CAMINO.
Voor nu nog een paar dagen in mijn zeer vertrouwde omgeving. Vanaf zaterdag op pad op een voor mij nog onbekende weg, MIJN CAMINO

  • 29 Maart 2017 - 08:38

    Claire Springer:

    Hoi Ton, ik wens je veel succes met je Camino.
    Mocht je weg langs het dorpje Linne komen, er loopt een LAW langs onze voordeur, dan ben je altijd welkom. Stuur wel even een PB of mail, het zou zonde zijn om voor een dichte deur te staan. We zijn reuze benieuwd naar je belevenissen.

    En bedenk: op moeilijke momenten (en die zullen er zeker komen) moet je gewoon even goed om je heen kijken naar de prachtige ontluikende natuur. Dat geeft meteen weer energie.


  • 29 Maart 2017 - 08:59

    Vivian:

    Ton ik wens je heel veel succes en enorm veel wandelplezier...wat een uitdaging!! Succes met de laatste voorbereidingen en dan is het zaterdag zo ver. Het gaat je goed en ik ga je volgen zet 'm op Daan (ha,ha Ton). Groetjes uit Westkapelle

  • 29 Maart 2017 - 10:12

    Rosita:

    Lieve Ton, ik wens je een prachtige reis, met duizende dierbare en gelukzalige momenten. Die zullen de mindere momenten overtreffen in kracht. Ik vind het ontzettend knap van je! Ik ga je uiteraard volgen. Lieve groet Rosita

  • 29 Maart 2017 - 11:59

    Anneke:

    Hoi Ton, Heel veel succes! Ik hoop dat je voetjes het volhouden en de rest natuurlijk ook. Het zal wel een mindset worden. Groetjes

  • 29 Maart 2017 - 12:31

    Teun & Beppie:

    Ton,
    in gedachten sjok je niet alleen!! Wij wensen je heel veel succes en hopen dat je lichaam het volhoudt. Ontzettend knap dat je deze tocht gaat ondernemen. We gaan je op de "voet" volgen. Groetjes.

  • 29 Maart 2017 - 12:39

    Rob Van Gemert:

    Ton, Heel veel succes met deze uitdaging. Ik wens je veel gezondheid, kracht, plezier en momenten van bezinning toe. Geniet ervan ook tijdens de mindere momenten die er zeker zullen komen. Mocht het moelijk worden heb je misschien iets aan dit prachtige lied uit onze oude doos.

    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    O Lord Kumbaya

    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    O Lord Kumbaya

    For the sun that rises in the sky
    For the rythm of the falling rain
    For all life, great or small
    For all that's true, for all you do

    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    O Lord Kumbaya

    For one second on this world you made
    For the love that will never fade
    For a heart beating with joy
    For all that's real, for all we feel

    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    O Lord Kumbaya

    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    Kumbaya my lord, Kumbaya
    O Lord Kumbaya
    O Lord Kumbaya, Kumbaya

    Nogmaals succes, ik ga je volgen.

    Gr Rob

  • 29 Maart 2017 - 14:06

    Tonnie Koenen:

    Ton. Geweldig veel sterkte en veel moed. Een vriendinnetje van mij heeft dit gelopen vanuit Zuid Frankrijk en dat was al heeeel erg ver. Je hebt toch geen nieuwe schoenen gekocht, anders moet je de oude nog op laten sturen. (Spreek uit ervaring) groetjes Tonnie.
    Wil sr. Zou je zeker volgen en zou het eens zijn met de vorige spreker.

  • 29 Maart 2017 - 15:13

    Mieke:

    Ton heel veel plezier en ontdekkingen toegewenst, ik ga je ontdekkingen volgen

  • 29 Maart 2017 - 16:09

    Mark Van Koppen:

    Beste Ton,

    Ik wens je veel vertrouwen en kracht op je tocht. Mijn ouders hebben jaren geleden de tocht naar Santiago gelopen en zeiden dat het een zware en (niet maar) mooie tocht is. Geniet van alle mooie momenten en ontmoetingen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Steek je een kaarsje voor me op in Santiago? Buen camino!

    Hartelijke groet,

    Mark

  • 29 Maart 2017 - 16:10

    Mark Van Koppen:

    Beste Ton,

    Ik wens je veel vertrouwen en kracht op je tocht. Mijn ouders hebben jaren geleden de tocht naar Santiago gelopen en zeiden dat het een zware en (niet maar) mooie tocht is. Geniet van alle mooie momenten en ontmoetingen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Steek je een kaarsje voor me op in Santiago? Buen camino!

    Hartelijke groet,

    Mark

  • 29 Maart 2017 - 17:11

    Mieke:

    Ton, ook ik wens je veel succes op deze grote tocht ,en kom weer voldaan en gezond terug in Nederland.

  • 29 Maart 2017 - 18:06

    Siets:

    Nou Ton, heel veel succes met deze tippel; 2500 km is niet niks! Geniet van alles en we horen de verhalen wel als je weer terug bent.

  • 29 Maart 2017 - 19:37

    Toon Menke:

    Heel veel succes en houd je voeten goed in de gaten!

  • 29 Maart 2017 - 19:57

    Lieve:

    Lieve Ton, je weet dat ik niet vaak van me laat horen, maar met zo'n reis voor de boeg zou het misplaatst zijn je niet het allerbeste toe te wensen. En dat is: open ogen om de schoonheid rondom te kunnen zien; een goede neus waarmee je de natuur intenser kunt beleven; een goed stel oren om te horen wat de stilte je onderweg vertelt; goed werkende smaakpapillen die van een nietsje een ietsje kunnen maken en vooral een stel helpende handen waarmee je vriendschapsbanden voor het leven kunt smeden...

    Wat ook voor jou het doel van deze tocht is: ga ervoor en haal het telkens voor de geest wanneer je het moeilijk krijgt, want gedachten zijn krachten. Ook de gedachten aan jou van mij en alle anderen die je volgen, zullen je begeleiden op je zware pad...

    Het 'ga' je goed!!!!

    Lieve

  • 29 Maart 2017 - 20:07

    Bert Koops:

    Topper

  • 29 Maart 2017 - 20:29

    Janine:

    Een hele goede reis gewenst Ton!
    En hier wat Nietsche voor onderweg, wat me aan jouw reis doet denken: Ich will dich kennen Unbekannter. Du Unfaßbarer, mir Verwandter.



  • 29 Maart 2017 - 23:34

    Therese-Anne:

    Hoi Ton,

    Ik wens je een hele goede tocht en veel sterkte toe. Wij hebben al verschillende keren In de buurt van de camino gekampeerd en de mensen voorbij zien komen. Het zal zwaar worden maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Groeten.

  • 30 Maart 2017 - 09:36

    Elona:

    Hi Ton,

    Thank you for sending the link. We will be following your trip from this site and envying you all the time :).

    Wish you all the best from Tirana, Albania.

    Elona

  • 30 Maart 2017 - 10:11

    Greg:

    Ton-

    Greetings from Albania

    Good luck. Do you want me to send the orange hat for your journey?

    Greg

  • 30 Maart 2017 - 10:24

    Joost HV:

    Ha Ton,

    Respect voor jou, dat je deze uitdaging aangaat. Heel veel kracht, plezier en geluk met deze tocht. Het einddoel bereiken is mooi (zitten in de kathedraal in Santiago en het 500 kilo zware wierooksvat door het middenpad voorbij zien zoeven), maar volgens mij is de tocht erheen nog mooier!
    Hieronder een gedicht :

    Ithaka

    Als je de tocht aanvaardt naar Ithaka
    wens dat de weg dan lang mag zijn,
    vol avonturen, vol ervaringen.
    De Kyklopen en de Laistrygonen,
    de woedende Poseidon behoef je niet te vrezen,
    hen zul je niet ontmoeten op je weg
    wanneer je denken hoog blijft, en verfijnd
    de emotie die je hart en lijf beroert.
    De Kyklopen en de Laistrygonen,
    de woedende Poseidon zul je niet treffen
    wanneer je ze niet in eigen geest meedraagt,
    wanneer je geest hun niet gestalte voor je geeft.

    Wens dat de weg dan lang mag zijn.
    Dat er veel zomermorgens zullen komen
    waarop je, met grote vreugde en genot
    zult binnenvaren in onbekende havens,
    pleisteren in Phoenicische handelssteden
    om daar aantrekkelijke dingen aan te schaffen
    van parelmoer, koraal, barnsteen en ebbehout,
    ook opwindende geurstoffen van alle soorten,
    opwindende geurstoffen zoveel je krijgen kunt;
    dat je talrijke steden in Egypte aan zult doen
    om veel, heel veel te leren van de wijzen.

    Houd Ithaka wel altijd in gedachten.
    Daar aan te komen is je doel.
    Maar overhaast je reis in geen geval.
    't Is beter dat die vele jaren duurt,
    zodat je als oude man pas bij het eiland
    het anker uitwerpt, rijk aan wat je onderweg verwierf,
    zonder te hopen dat Ithaka je rijkdom schenken zal.
    Ithaka gaf je de mooie reis.
    Was het er niet, dan was je nooit vertrokken,
    verder heeft het je niets te bieden meer.

    En vind je het er wat pover, Ithaka bedroog je niet.
    Zo wijs geworden, met zoveel ervaring, zul je al
    begrepen hebben wat Ithaka's beduiden.

    K.P. Kavafis



  • 30 Maart 2017 - 12:13

    Jan Rombout:

    Dag Ton, Ik bewonder je dapperheid en ben ook een beetje jaloers. Verder wens ik je vooral een behouden en inspirerende CAMINO toe. Ik blijf graag op de hoogte. Het ga je goed. Groet, Jan

  • 30 Maart 2017 - 19:45

    Erik:

    Ton heel veel succes

  • 30 Maart 2017 - 20:26

    Jan Vonk :

    Succes Ton
    Groet,
    Jan Vonk

  • 30 Maart 2017 - 21:07

    José Van Den Burg :

    Buon Camino , geniet ervan !

  • 30 Maart 2017 - 21:44

    Joost HV:

    Ik volg je wederwaardigheden graag. Zet me svp op je mailinglist

  • 31 Maart 2017 - 12:41

    Jan En Lianne Parel :

    Hallo Ton, vanuit een zonnig Hoogerheide wensen wij jou heel veel succes met de wandelroute naar Santiago. Veel wandelplezier en goede reis.

  • 31 Maart 2017 - 14:15

    André Fransen:

    Succes Ton!

  • 31 Maart 2017 - 22:06

    Roos :

    Dag Ton
    Geniet van de wandeling en zorg goed voor jezelf.
    Ben in gedachte bij je.
    Liefs
    Roos

  • 01 April 2017 - 18:21

    Hein:

    Ton, ben je onderhand al in Spanje?

    Hein

  • 01 April 2017 - 20:01

    Ton:

    Eerste dag zit erop!
    Succes bij de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2018

Een magische grens: >100.000

02 Oktober 2017

Masterclass

26 September 2017

Masterclass, interview op radio

30 Augustus 2017

Een fotoboek

12 Juli 2017

Epiloog: "het is mooi geweest"
Ton

Actief sinds 28 Maart 2017
Verslag gelezen: 1342
Totaal aantal bezoekers 135589

Voorgaande reizen:

28 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: